Towards sustainable urban logistics: creating sustainable urban freight transport on the example of a Limited Accessibility Zone in Gdansk

Maria Matusiewicz

Abstract

The purpose of the article is to identify the conditions for the implementation of deliveries in the Limited Accessibility Zone (LAZ) in Gdansk, based on interviews conducted among suppliers in October 2018. Another goal is to identify guidelines for the need to create a new transport policy for cities, which will be in line with sustainable urban logistics. The presented analysis is not an economic or technical analysis of an executive nature. It focuses on indicating the nature of the impact of factors conditioning further actions related to the discussed area. To define a sustainable urban logistics plan road map, the desk research method was used. It involved analyzing, verifying and merging existing data and information from the results of European projects. The paper can be used as a road map to proceed with planning urban logistics in the city and to create a document of Sustainable Urban Logistics Plan (SULP). This is the first study carried out in the LAZ of Gdansk since its introduction in 2014, therefore conclusions can be used by scientists and the creators of urban transport policy to create limited accessibility zones.
Author Maria Matusiewicz (FE / DTP)
Maria Matusiewicz,,
- Department of Transportation Policy
Journal seriesSustainability, ISSN 2071-1050, (N/A 70 pkt)
Issue year2019
Vol11
No14
Pages1-15
Publication size in sheets0.7
Article number3879
Keywords in Polishzrównoważony plan logistyki miejskiej, dystrybucja towarów w mieście, strefa ograniczonej dostępności w Gdańsku
Keywords in Englishsulp, sustainable urban logistics plan, limited accessibility zone, urban freight transport
ASJC Classification3305 Geography, Planning and Development; 2105 Renewable Energy, Sustainability and the Environment; 2308 Management, Monitoring, Policy and Law
Abstract in PolishCelem artykułu jest określenie warunków realizacji dostaw w Strefie Ograniczonej Dostępności (SOD) w Gdańsku na podstawie wywiadów przeprowadzonych wśród dostawców w październiku 2018 r. Kolejnym celem jest określenie wytycznych dotyczących potrzeby stworzenia nowej polityki transportowej dla miast, która będzie zgodna ze zrównoważoną logistyką miejską. Przedstawiona analiza nie jest analizą ekonomiczną ani techniczną o charakterze wykonawczym. Koncentruje się na wskazaniu charakteru wpływu czynników warunkujących dalsze działania związane z omawianym obszarem. Aby zdefiniować mapę drogową dla Zrównoważonego Planu Logistyki Miejskiej (SULP), zastosowano metodę analizy danych, która obejmowała weryfikację i łączenie istniejących danych i informacji z wyników europejskich projektów i własnych badań. Artykuł można wykorzystać jako mapę drogową do planowania logistyki miejskiej w mieście oraz do opracowania dokumentu Planu Zrównoważonej Logistyki Miejskiej (SULP).
DOIDOI:10.3390/su11143879
URL https://www.mdpi.com/2071-1050/11/14/3879/pdf
Languageen angielski
LicenseJournal (articles only); published final; Uznanie Autorstwa (CC-BY); with publication
Score (nominal)70
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 70.0, 06-02-2020, ArticleFromJournal
Publication indicators WoS Citations = 0; Scopus SNIP (Source Normalised Impact per Paper): 2016 = 0.911; WoS Impact Factor: 2018 = 2.592 (2) - 2018=2.801 (5)
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?