Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu bankowym

Weronika Nowak

Abstract

Unstoppable growth of the competition in the banking market forces financial institutions to look for new weapons in the battle for the clients. The bank marketing is a process of constant adjusting of the activities performed by financial institutions that focuses on meeting the needs of current and potential customers. Banking service is a specific type of product, therefore its marketing needs to be customized as well. Currently,online activity becomes one of the most important fields of marketing for every company, and banks are no exception for this rule. Majority of the financial institutions have their online profiles on such portals as Facebook, YouTube or Twitter. They seek for the attention of potential customers on blogs, forums and other social networks. The case study includes review of the activity of the five largest polish banks in 2015 on the Internet. The review is followed by an analysis of their basic financial results.
Author Weronika Nowak WE
Weronika Nowak,,
- Faculty of Economics
Other language title versionsUsage of social media in bank marketing
Journal seriesZeszyty Studenckie Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego "NASZE STUDIA", ISSN 1731-6707
Issue year2017
No8
Pages325-335
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmarketing, bank, media społecznościowe, instytucje finansowe
Abstract in PolishRosnąca konkurencja na rynku bankowym prowadzi do coraz silniejszej walki o klientaprzez instytucje finansowe. Marketing bankowy jest procesem regularnego dopasowywaniadziałań prowadzonych przez instytucję finansową do zadowolenia obecnego jak ipotencjalnego konsumenta. Usługa bankowa jest specyficznym rodzajem produktu,dlatego wymaga niestandardowego marketingu. Obecnie, coraz bardziej popularne sąmedia społecznościowe, które obejmują wszelakie działania użytkowników na forach,blogach i serwisach społecznościowych w Internecie. Wśród najpopularniejszych z nichnależy wymienić Facebook, YouTube oraz Twitter. Studium przypadku obejmuje pięćnajwiększych polskich banków w 2015 roku. Wszystkie z nich miały aktywne profile nawymienionych portalach. Analiza obejmuje przegląd fanpage’y wszystkich z nichw najbardziej znanych mediach społecznościowych wraz z analizą podstawowychwyników finansowych.
URL http://ekonom.ug.edu.pl/web/download.php?OpenFile=2485
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); published final; Other open licence; with publication
Score (nominal)3
ScoreMinisterial score = 3.0, 15-12-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 3.0, 15-12-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share

Get link to the record
msginfo.png


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back