Społeczeństwo - tożsamości - obrazy. Kobieta i mężczyzna w czasie pracy i czasie wolnym w przedstawieniach saotomejskiego malarstwa reklamowego

Anita Wasik , Piotr Stańczyk

Abstract

Głównym celem tego tekstu jest przedstawienie części wyników badań nad zjawiskiem saotomejskiego malarstwa reklamowego. Badania były prowadzone z zastosowaniem metod wizualnej analizy dyskursu (ang. visual discourse analysis). W pierwszej kolejności przedstawione zostaną rezultaty kwerendy literatury przedmiotu i podstawowa charakterystyka malarstwa reklamowego w Afryce Zachodniej. W dalszej kolejności będzie omówiona metodologia badawcza, zastosowana do analizy wizualnego dyskursusaotomejskiego malarstwa reklamowego. W zasadniczej części artykułu przedstawione zostaną wyniki analizy empirycznego materiału wizualnego, obejmujące wizualne strategie dyskursywne konstruowania tożsamości w odniesieniu do zjawiska czasu pracy i produkcji, oraz czasu wolnego i konsumpcji, a także płci kulturowej.
Author Anita Wasik
Anita Wasik,,
-
, Piotr Stańczyk (FSS / IE / DPECS)
Piotr Stańczyk,,
- Division of Philosophy of Education and Cultural Studies
Journal seriesAfryka, ISSN 1234-0278, e-ISSN 2449-822X, (B 6 pkt)
Issue year2017
No46
Pages95-115
Publication size in sheets1
Keywords in Polishanaliza wizualnego dyskursu, semiotyka wizualna, wyspa Świętego Tomasza, malarstwo reklamowe, sztuka ludowa, projektowanie graficzne, praca, czas wolny, tożsamość
URL http://ptafr.org.pl/wp-content/uploads/2018/02/Afryka_46_lekki-2.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)6
ScoreMinisterial score = 6.0, 26-02-2018, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 6.0, 26-02-2018, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back