Czy technologie mobilne w klasie szkolnej są inkluzywne w zakresie gender?

Lucyna Kopciewicz

Abstract

This article presents and discusses the results of empirical research on cultural connection of mobile technology and gender equality. This study, using a qualitative approach, aims at the tracing of discursive patterns and main categories in teachers’ understanding of gender equality in the materiality of technology-mediated classroom.
Author Lucyna Kopciewicz (FSS / IE / DTE)
Lucyna Kopciewicz,,
- Division of Theory of Education
Other language title versionsIs mobile technology-mediated classroom a gender-inclusive environment?
Journal seriesParezja, ISSN 2353-7914, (0 pkt)
Issue year2019
No1
Pages98-112
Publication size in sheets0.7
Keywords in Polishszkoła, mobilne technologie, uczenie się / nauczanie, gender, równość
Keywords in Englishschool, mobile technologies, learning/teaching, gender, equality
Abstract in PolishW artykule zostały przestawione i omówione wyniki badań jakościowych na temat kulturowego powiązania technologii mobilnych i równości płci. Celem badań jakościowych było prześledzenie dyskursywnych wzorów i głównych kategorii w nauczycielskim rozumieniu równości w materialności klas szkolnych, w których obecna jest współczesna technologia.
DOIDOI:10.15290/parezja.2019.11.07
URL http://www.parezja.uwb.edu.pl/wp-content/uploads/2020/02/07-10.pdf
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); published final; Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach (CC-BY-SA); with publication
Score (nominal)5
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 5.0, 27-02-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?