Radio w okresie nowych mediów

Tadeusz Sznajderski

Abstract

Radio is becoming a new medium in the period of digital technology and the internet. Radio as a new medium is characterised by growing individualisation, homogenisation, attractiveness of broadcast.
Author Tadeusz Sznajderski ZTHiJM
Tadeusz Sznajderski,,
- Division of Media Theory, History and Language
Other language title versionsRadio as a new medium
Pages40-50
Publication size in sheets0.5
Book Białek Monika, Iwanowska Magdalena (eds.): Radio w badaniach naukowych i praktyce akademickiej, 2018, Centrum Prawa Bankowego i Informacji : Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, ISBN 978-83-940385-9-5, 151 p.
Keywords in Polishradio, nowe medium, cyfryzacja, interaktywność
Keywords in Englishradio, new medium, digitalization, interactivity
Abstract in PolishRadio, mając ponad stuletnią historię, zyskało i wzbogaciło się w dobie technologii cyfrowej i erze internetu, zarówno w audialnej konstrukcji komunikowania, jak też w aspekcie technicznych parametrów. Spośród tradycyjnych, klasycznych mediów zyskało najwięcej. Nowe warunki spowodowały głęboką zmianę w roli i formule radiowej emisji oraz w funkcjonowaniu współczesnych stacji radiowych.
URL http://www.radiouczelni.ug.edu.pl/wp-content/uploads/2018/07/Radiouczelni.-Radio-w-badaniach-naukowych-i-praktyce-akademickiej_19.07.2018.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)5
ScoreMinisterial score = 5.0, 23-07-2018, BookChapterNotSeriesNotMainLanguages
Citation count*0
Cite
Share Share

Get link to the record
msginfo.png


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back