Więcej niż tysiąc słów. Perswazyjne działanie zdjęć prasowych

Jolanta Maćkiewicz

Abstract

The article is dealing with the problem of multimodal messages with persuasive function. It is concentrated on the role of iconic elements, and more specifically – photographs, in persuasion. The weekly „Polityka” was the source of examples. The analysis of the four examples shows that photographs not only attract attention and affect emotions but co-create and strengthen argumentation as well.
Author Jolanta Maćkiewicz (FSS / IPSJ / DMTHL)
Jolanta Maćkiewicz,,
- Division of Media Theory, History and Language
Other language title versionsMore than thousand words. Persuasive function of iconic elements
Journal seriesMedia Biznes Kultura , ISSN 2451-1986, e-ISSN 2544-2554, (0 pkt)
Issue year2018
No1 (4)
Pages25-34
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmultimodalność, fotografia, perswazja, argumentacja
Keywords in Englishmultimodality, photographs, persuasion, argumentation
Abstract in PolishW artykule podjęto kwestię przekazów multimodalnych o funkcji perswazyjnej. Skoncentrowano się na perswazyjnej roli elementów obrazowych, a ściślej rzecz ujmując zdjęć. Źródłem przykładów była „Polityka”. Analiza czterech przykładów pokazuje, że zdjęcia nie tylko przyciągają uwagę i pobudzają emocje, lecz także współtworzą i wzmacniają argumentację.
URL http://www.ejournals.eu/pliki/art/12160/
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); published final; Other open licence; with publication
Score (nominal)0
ScoreMinisterial score = 0.0, 08-10-2018, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 0.0, 08-10-2018, ArticleFromJournal - czasopismo zagraniczne spoza list
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back