„To learn with” as an alternative voice for children’s education: introduction to a European Project: Teaching for Holistic, Relational and Inclusive Early Childhood Education (THRIECE)

Leah O’Toole , Claire Regan , Agnieszka Nowak-Łojewska

Abstract

The issue of the text focuses on the category of learning. The analysis of the term “learning” in the behaviouristic, humanistic and the interpretive aspects serves as a point of departure. The latter approach is exploited for further analyses in order to select the category “to learn with…”. This category is described in terms of the European Project THRIECE – Teaching for Holistic, Relational and Inclusive Early Childhood Education and presents its potential for children’s education in cognitive, emotional and social aspects.
Autor Leah O’Toole
Leah O’Toole
-
, Claire Regan
Claire Regan
-
, Agnieszka Nowak-Łojewska (WNS / IPed / ZBnDiSz)
Agnieszka Nowak-Łojewska
- Zakład Badań nad Dzieciństwem i Szkołą
Tytuł czasopisma/seriiKwartalnik Pedagogiczny, ISSN 0023-5938, (C 10 pkt)
Rok wydania2019
Tom64
Nr1 (251)
Paginacja175-182
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku angielskimlearning as a process, the category “to learn with”, European Project THRIECE
DOIDOI:10.5604/01.3001.0013.1858
Języken angielski
Punktacja (całkowita)10
PunktacjaPunktacja MNiSW = 10.0, 24-07-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót