O kilku pomysłach dydaktycznych wykorzystania naturalnej sytuacji komunikacyjnej w kształceniu studentów cudzoziemskich

Ewa Badyda , Ewa Kurlenda

Abstract

We współczesnym nauczaniu języków obcych dominuje podejście komunikacyjne. Przyjęcie tego modelu wynika z uznania społecznej roli języka za prymarną, a jednocześnie z przekonania, że podstawową motywacją do podjęcia nauki języka obcego jest chęć wykorzystania go jako narzędzia porozumiewania się z innymi. Skuteczna komunikacja, realizująca oczekiwania i założone cele interakcja z drugim człowiekiem staje się w takim podejściu miernikiem sukcesu w opanowaniu języka obcego, język zaś środkiem, który pozwala to osiągnąć.
Author Ewa Badyda (FL / PPP)
Ewa Badyda,,
- Institute of Polish Philology
, Ewa Kurlenda (FL)
Ewa Kurlenda,,
- Faculty of Languages
Journal seriesJęzyki Obce w Szkole, ISSN 0446-7965, (B 8 pkt)
Issue year2018
No4
Pages79-83
Publication size in sheets0.5
Keywords in Englishteaching Polish as a foreign language
URL http://jows.pl/sites/default/files/wydania/jows_4_2018-interaktywny_4.pdf
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); published final; Other open licence; with publication
Score (nominal)8
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 8.0, 28-01-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?