Inland waterways in the development of inland shipping

Aleksandra Gus-Puszczewicz

Abstract

Inland shipping is one of the most environmentally friendly transport modes. Currently it amounts to 6.3% of the whole cargo transport of the EU-28. The low share of transport with the use of inland waterways in the European Union is, among others, the result of many bottlenecks in the inland waterways system. Investments which would improve the condition of the water routes of international significance are necessary to increase the significance of inland shipping, thus eliminating the infrastructural barriers which diminish the development of inland shipping. The goal of the article is to present the relations between the economisation of the inland waterways and the volume of goods transported on inland waterways.
Autor Aleksandra Gus-Puszczewicz (WE / KPT)
Aleksandra Gus-Puszczewicz
- Katedra Polityki Transportowej
Tytuł czasopisma/seriiZeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu i Logistyka, ISSN 0208-4821, (B 8 pkt)
Rok wydania2018
Nr77
Paginacja33-40
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku angielskim transport infrastructure, European Agreement AGN, inland ship- ping, inland waterways
DOIDOI:10.26881/etil.2018.77.03
URL http://znetil.ug.edu.pl/index.php/etil/article/view/223/193
Języken angielski
LicencjaCzasopismo (tylko dla artykułów); licence.documentVersion.FINAL_PUBLISHED; Uznanie Autorstwa - Użycie Niekomercyjne (CC-BY-NC); w dniu opublikowania
Punktacja (całkowita)8
PunktacjaPunktacja MNiSW = 8.0, 30-09-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót