Analiza komunikacji marketingowej wybranych linii lotniczych w transmedialnych kanałach przekazu

Danuta Rucińska , Jacek Kotarbiński

Abstract

Social media in the second decade of the twenty-first century have become important elements of marketing communications. Ability to use transmedia channels of communication attracts attention, allows you to build engagement and interactive dialogue with business customers, fans or users of social networking sites. For airlines the main channels of social activity are: Facebook, Twitter and Instagram. He chose them to analyze the activity of three airlines: LOT Polish Airlines, Lufthansa, British Airways and three lines of low-cost Wizz Air, Ryanair and Southwest Airlines. The rationale and objective choice of carriers was to compare the activity of the Polish carrier in this field. Choosing Southwest Airlines is dictated by the assessment of a US carrier, activity versus European airline.
Author Danuta Rucińska KRT
Danuta Rucińska,,
- Department of Transportation Market
, Jacek Kotarbiński WE
Jacek Kotarbiński,,
- Faculty of Economics
Other language title versionsAnalysis of the marketing communication in the chosen airlines in the transmedial channel of transmission
Journal seriesZeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu i Logistyka, ISSN 0208-4821
Issue year2016
No61
Pages55-65
Publication size in sheets1
Keywords in Polishtransmedialne kanały przekazu, linie lotnicze, komunikacja społecznościowa
Keywords in Englishtransmedia communication channels, airlines, communication social
Abstract in PolishMedia społecznościowe w drugiej dekadzie XXI w. stały się istotnymi elementami komunikacji marketingowej. Umiejętność wykorzystania transmedialnych kanałów przekazu przyciąga uwagę, umożliwia budowanie zaangażowania i interaktywny dialog przedsiębiorstw z klientami, fanami czy użytkownikami serwisów społecznościowych. Dla przewodników lotniczych głównymi kanałami aktywności społecznościowej są: Facebook, Twitter oraz Instagram. Wybrano je do przeprowadzenia analizy aktywności trzech linii lotniczych: PLL LOT, Lufthansy i British Airways oraz trzech linii nisko kosztowych : Wizz Airu, Ryanairu i Southwest Airlines. Uzasadnieniem wyboru przewodników było porównanie aktywności polskiego przewodnika w tym zakresie. Wybór Southwest Airlines podyktowany jest oceną przewodnika amerykańskiego w odniesieniu do aktywności linii europejskich.
URL http://ekonom.ug.edu.pl/web/download.php?OpenFile=2184
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); published final; Other open licence; with publication
Score (nominal)8
ScoreMinisterial score = 8.0, 13-12-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 8.0, 13-12-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share

Get link to the record
msginfo.png


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back