Cyfrowe obrazy miłości: o grach wideo w kontekście miłości i bliskości

Piotr Prósinowski , Piotr Krzywdziński

Abstract

Media often present different forms of love and closeness – both physical and emotional. They, among other things, shape our perception of those matters and how we discuss them. Video games also participate in this discourse, showing us the images of these complex human needs, and through their interactivity and the potential of immersion, allow to express our sexuality. This text is in a way a collection of thoughts after the research project named „Pedagogy of culture and ‘digital romance’ – an analysis of the concept of romance and sexuality in video games in the context of the emotional needs of vide game players, their creative activities and social sensitivity” (Task number: 538-7300-B640-17), conducted at the University of Gdańsk.
Author Piotr Prósinowski (FSS / IE)
Piotr Prósinowski,,
- Institute of Education
, Piotr Krzywdziński (FSS / IE)
Piotr Krzywdziński,,
- Institute of Education
Other language title versionsDigital pictures of love: on video games in the context of love and closeness
Journal seriesArs Educandi, ISSN 2083-0947, e-ISSN 2657-6058, (0 pkt)
Issue year2018
Vol15
Pages127-139
Publication size in sheets0.6
Keywords in Polishgry wideo, game studies, pedagogika, kultura, miłość, romantyczność
Keywords in Englishvideo games, game studies, pedagogy, culture, love, romanticism
Abstract in PolishMedia często ukazują różne formy miłości i bliskości – zarówno tej fizycznej, jak i emocjonalnej. To między innymi one kształtują nasze ich postrzeganie oraz sposób, w jaki o nich mówimy. Gry wideo także uczestniczą w tym dyskursie, ukazując nam obrazy tej jednej z bardziej skomplikowanych ludzkich potrzeb, a poprzez swoją interaktywność oraz potencjał immersji pozwalają na swojego rodzaju ekspresję ludzkiej seksualności. Tekst ten jest zbiorem przemyśleń po realizacji projektu badawczego pt. „Pedagogika kultury a «cyfrowa romantyczność» – badanie koncepcji romansów oraz seksualności w grach wideo w kontekście emocjonalnych potrzeb graczy, ich działań twórczych oraz wrażliwości społecznej” (nr zadania: 538-7300-B640-17).
DOIDOI:10.26881/ae.2018.15.10
URL https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/arseducandi/article/view/2042/2473
Languagepl polski
LicenseJournal (articles only); published final; Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach (CC-BY-SA); with publication
Score (nominal)0
ScoreMinisterial score = 0.0, 10-05-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 0.0, 10-05-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back