Społeczna odpowiedzialność biznesu w ujęciu nowej ekonomii instytucjonalnej

Anna Michalska-Szajer

Abstract

The chapter presents the concept of corporate social responsibility and its theoretical background. Corporate social responsibility is a relatively new management method, but it is becoming more and more popular. It would be difficult to identify an international company that does not implement the corporate social responsibility policy.
Author Anna Michalska-Szajer (FE)
Anna Michalska-Szajer,,
- Faculty of Economics
Pages138-141
Publication size in sheets0.50
Book Piech Krzysztof (eds.): Zagadnienia aktualnie poruszane przez Młodych Naukowców 16, 2020, CreativeTime, ISBN 978-83-63058-94-4, 184 p.
Keywords in PolishCSR, społeczna odpowiedzialność biznesu, teoria interesariuszy, nowa ekonomia instytucjonalna, instytucje, koszty transakcyjne
Keywords in EnglishCSR, corporate social responsibility, stakeholder theory, new institutional economics, institutions, transaction costs
Abstract in PolishW rozdziale została przedstawiona koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej podłoże teoretyczne. Społeczna odpowiedzialność biznesu, mimo że jest stosunkowo nową metodą zarządzania, cieszy się coraz większą popularnością. Trudno wyobrazić sobie współcześnie działającą korporację, która nie wdraża założeń odpowiedzialnego biznesu.
Languagepl polski
File
Michalska_Szajer_Anna_Spoleczna_odpowiedzialnosc_biznesu_2020.pdf 943,62 KB
Score (nominal)5
Score sourcepublisherList
ScoreMinisterial score = 5.0, 11-05-2020, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
busy
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?