Czego uczy Szkoła? O relacjach między telenowelą dokumentalną a rzeczywistością

Paulina Osak , Krystian Tomala

Abstract

Naszym celem jest zestawienie serialu TVN Szkoła, produkcji z gatunku scripted docu, z rzeczywistością polskiej szkoły oraz ukazanie walorów i mankamentów serialu nawiązującego do bliskich nam realiów. Podejmujemy temat wpływu serialu na wizerunek polskiej szkoły w oczach zarówno samych uczniów, jak i dorosłych, oraz kwestię ewentualnych stereotypów utrwalanych przez wspomnianą produkcję. Przedstawiamy badania analizujące oglądalność serialu wśród młodzieży i jej stosunek do niego,a także opinie innych nauczycieli.
Author Paulina Osak WF
Paulina Osak ,,
- Faculty of Languages
, Krystian Tomala WF
Krystian Tomala ,,
- Faculty of Languages
Pages112-121
Publication size in sheets0.54
Book Bruszewska-Przytuła Daria, Krawczyk-Łaskarzewska Anna, Przytuła Piotr (eds.): Seriale w kontekście kulturowym : format, intertekst, adaptacja, 2017, Instytut Polonistyki i Logopedii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, ISBN 978-83-942720-6-7, 194 p.
Keywords in Polishrzeczywistość szkolna, scripted docu, stereotyp, Szkoła
URL https://depot.ceon.pl/handle/123456789/12848
Languagepl polski
LicenseRepository; published final; Uznanie Autorstwa - Użycie Niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND); with publication
Score (nominal)5
ScoreMinisterial score = 5.0, 01-12-2017, BookChapterNotSeriesNotMainLanguages
Citation count*0
Cite
Share Share

Get link to the record
msginfo.png


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back