Jeana Baudrillarda koncepcja człowieka i mediów

Tadeusz Sznajderski

Abstract

This article presents Jean Baudrillard’s conception of the human being, language and media. The media play a large part in human life. The real world, according to Baudrillard, disappears, and language and words lose their meaning. Advertising destroys the meaning of human language.
Author Tadeusz Sznajderski (FSS / IPSJ / DMTHL)
Tadeusz Sznajderski,,
- Division of Media Theory, History and Language
Other language title versionsJean Baudrillard’s conception of the human being and the media
Pages303-316
Publication size in sheets0.65
Book Czechowska-Derkacz Beata, Chomik Dominik, Wojsław Jacek (eds.): Media, business, culture, vol. 2, Media image creations - image and word, Media, Business, Culture , 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, ISBN 978-83-7865-775-0, 316 p.
Keywords in PolishJean Baudrillard, media, informacja, komunikacja, filozofia mediów
Keywords in EnglishJean Baudrillard, media, information, communication, philosophy of media
Abstract in PolishArtykuł przedstawia koncepcję człowieka, języka i mediów wg Jeana Baudrillarda. Media i przekazywane przez nie informacje odgrywają istotną rolę w życiu ludzi. Według Baudrillarda realny świat zanika, zaś język, słowa i znaczenia tracą swój sens i rolę w kulturze. Reklama niszczy nieodwracalnie znaczenia i język ludzki.
Languagepl polski
Score (nominal)20
Score sourcepublisherList
ScoreMinisterial score = 20.0, 24-02-2020, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?