Marketing wydarzeń jako instrument działań promocyjnych gdańskiego samorządu

Urszula Kęprowska

Abstract

Marketing terytorialny jednostki samorządowej jest odpowiedzialny za zaspokajanie potrzeb oraz oczekiwań lokalnej społeczności. W tym celu jednostki samorządowe sięgają miedzy innymi po szereg narzędzi promocji, która pełni szereg ważnych dla miasta funkcji. Organizacja różnego typu wydarzeń oraz promowanie ich zarówno pośród mieszkańców miasta, jak i odbiorców zewnętrznych, jest częścią prowadzonego przez miasto marketingu terytorialnego. Marketing jest częścią procesu zarządzania miastem, właściwym zatem staje się kierowanie oferty zarówno do członków wspólnoty samorządowej jak i odbiorców zewnętrznych jakimi są miedzy innymi turyści czy odwiedzający. Artykuł przedstawia trzy wydarzenia zorganizowane na stadionie Energa Gdańsk (dawniej PGE Arena) w latach 2014-2015 oraz wskazuje ich celowość w promocji turystycznej miasta.
Author Urszula Kęprowska (FM / DMar)
Urszula Kęprowska,,
- Department of Marketing
Other language title versionsEvent marketing as an instrument of promotional activities of Gdansk self-government unit
Journal seriesNowoczesne Systemy Zarządzania, ISSN 1896-9380, (B 6 pkt)
Issue year2017
Vol12
No1
Pages155-168
Publication size in sheets0.65
Keywords in Polishmarketing wydarzeń, promocja miasta, wydarzenia, marketing terytorialny
Keywords in Englishevents marketing, city promotion, events, territorial marketing
URL https://nsz.edu.pl/resources/html/article/details?id=175314
Languagepl polski
Score (nominal)6
ScoreMinisterial score = 6.0, 01-10-2018, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 6.0, 01-10-2018, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back